Återkomst

Ska vi kalla det det?
Man kan ju undra om jag kommer kunna hålla igång ett skrivande denna gången... antagligen inte, men man kan ju alltid försöka.

Nu för tiden är det mycket skola; min skola, Eddos skola och så även Noels skola. Men jag ska inte klaga, fan vad länge jag har haft planer på att plugga och så nu äntligen så gör man det, lite surreal faktiskt... Själva pluggandet är både roligt, tråkigt, irriterande, lärande och frustrerande. Det finns så mycket att lära bara om hur man ska plugga, det är jättesvårt att sålla och hitta det man ska fokusera på. Men såklart, man lär ju sig med tiden.
Sen finns det ju den andra aspekten; nya människor i den personliga sfären, inte en utav mina starkaste sidor på så många olika sätt, ska inte tråka ut er med dem =P

På måndag är det dags för vaccination, Noel och jag ska vaccinera oss. Eddo hade ju också tänkt att göra det men han är ju skriven i Sthlm fortfarande men när han är uppe så har han ju oftast inte tid för något sådant, men det ska väl gå.

Häromdagen ringde Eddo mig när jag var nere i Skåne.
Noel har lärt sig ett nytt ord.
Kuk.
Han hade råkat gör sig illa på det heligaste och utbrister "-Det gjorde ont på kuken!"
"-Va??" är det enda Eddo lyckas få ur sig.
"-Ja, det gjorde ont på kuken", säger Noel då som om det vore det mest naturliga ord som fanns att använda. Eddo blir lite smått förfärad, det låter aningens illa när en snartsexåring kläcker ur sig sådana ord. Men samtidigt finns där ju en sån oskyldighet hos det lilla livet, han kunde liksväl sagt pillen, han såg det bara som en ny benämning på något. Jag älskar det oskuldsfulla, det värmer hjärtat och man känner hur ett skratt bubblar upp inom en...
Men i vilket fall som helst så skulle jag ju bli glad om han kunde vänta lite med att använda sådana ord, iaf en 30-40 år.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback