Läroplanen

   Jag försöker dra mitt strå till stacken vad gäller Noels framtida skolning och idag har vi hållt på lite med bokstäver och siffror. Men det enda sättet som jag faktiskt har fått honom till att bli intresserad är genom att göra det hela via datorn. Nu ska jag ju tillägga att det är väääldigt basic och att jag inte vet någonting om lärande-tjosan, men vi hankar oss fram. Han kan skriva sitt namn och mamma på datorn, det som framförallt är bra är ju att han kommer ihåg: han blir heelnöjd. Han kommer inte ihåg vad bokstäverna heter, eller det verkar som att O har satt sina spår, men vi rablar dem samtidigt som han jag skriver och sedan han skriver.
 Kanske är det inte bra att det är via datorn, jag vet faktiskt inte men saken är den att det är väldigt svårt att få honom intresserad av bokstäver och siffror och detta är något han tycker är roligt, i hans ålder ska de ju vara roligt allvaret kommer att komma tids nog ändå.  
 En sak är ju säker, mot slutet visste han när han gjorde fel; han gjorde det med vilje för att sedan bryta ut i ett hejdlöst hysteriskt skratt. Ja roligt hade vi iaf... =)

Kommentarer
Postat av: elin

dator eller med penna spelar ingen roll ju!!! det ska vara roligt, det är huvudsaken. annars tröttnar han ju. keep up the good work :)

2009-03-15 @ 19:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback