SVT

   När jag var yngre så skydde jag allt vad SVT var och vad det sände, ansåg att det inte var värt den tryksvärta som tryckte dess tv-tider ens. Men nu på senare tid har jag ändrat uppfattning rejält, visst jag undviker fortfarande dess träliga Go´kväll och Melodifestival, men SVT har väldigt många bra dokumentärprogram som skildrar både vanliga människors liv men även vanliga människor i annorlunda situationer. Det är enkelheten som lockar, känslan av att det skulle kunna vara jag eller det skulle kunna hända mig. Jag följde Himlen kan vänta och kände hur jag fylldes av hopp och förtvivlan om vart annat, jag följde dokumentär-serien som handlade om rättsprocessen som några mordåtalade personer i Las Vegas gick igenom. Nu följer jag bla en serie som heter Ett annat sätt att leva, den handlar om 6 vanliga brittiska kvinnor som var och en testar på att leva en månad med ett stamfolk på olika ställen på jorden. Det är fascinerande att ha sett hur vissa av dessa kvinnor trots kulturchocken ändå anpassar sig och finner många fördelar med det nya sättet att lev och att de omvärderar det liv de lever hemma i England. Det är även fascinerande att se vilket varmt och hjärtligt mottagande dessa kvinnorna får av de olika stammarna och hur omtänksamma stamfolken kan vara. Men det hårda i deras liv är också hårdare än man kan föreställa sig...

   Tänk även hur man förundras när man tittar på en film på SVT, inga avbrott, ingen reklam, så jävla skönt är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback