Käpp rätt åt helvete

   Gud vad saker och ting ska vara komplicerade ibland! Har suttit i telefon hela dagen för att kolla olika grejer vad gäller både mina och Eddos studier. En sak som försvårar det hela avsevärt är ju att syo-konsulenter inte är de lättaste personerna att få tag på heller... Och att sedan få besked som känns som ett slag rakt på njurarna gör ju inte saken mycket bättre. Det hela gäller Eddos studier, iom att han inte har komplett gymnasiebetyg och att vissa av hans betyg är mer än 8 år gamla så finns det en STOR risk att han måste läsa om alla sina kurser trots att allt han skulle behöva är en termin på komvux för att ha kompletterat för ett fullständigt betyg. Tro mig, är ni intresserade av att plugga på högskola någon gång så håll stenkoll på alla regler och skit som finns för en vacker dag kan det vara sent och så sitter man där med en massa krångel och en blek framtid.

 Men man kan ju knappast lägga sig ner och vänta på att dö utan nu måste jag bara se till att klura ut hur vi ska lyckas ändå. Det är nämligen jag som är kluraren och planeraren i denna familjen, Eddo skyr allt sånt som kräver internetletande, massivt telefonpratande och en massa pappersarbete, medans jag tycker om att vara den som drar i trådarna. Så detta ska gå, det måste gå och jag har redan sniffat fram ett nytt spår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback