En regnig sommardag

   Pratade precis med mamma, hon verkade trott att jag dumpat henne, hon var lite upprörd över att jag inte svarat i min telefon den senaste veckan. Men så var det ju inte alls, jag glömde min telefon hos Elin förra helgen och fick den inte förrän idag när hon kommer förbi på en liten visit. Så lilla mamma får allt dras med mig lite till, på gott och ont kanske.

 Just precis nu gömmer jag mig i köket, jag är bra på det, då menar jag mer på det mentala planet inte direkt på det kroppsliga... jag försöker osynliggöra mig så att inte Eddo kommer på att jag finns, att där finns one more set of hands som kan riva ner tapet, för guuud vad det är tråkigt! Förarbete borde förbjudas, egentligen borde allt som är tråkigt förbjudas för att breda en stor och rymlig väg för allt som är roligt. Det låter vettigt tycker jag.

   Ni kanske märker att jag inte nämnt vad Noel gör, det beror på att jag faktiskt inte har en aning om vad Noel gör. Kanske sover han, kanske äter han eller kanske jagar han Elin runt hennes hus gastandes  -" VISA RUMPAN PÅ EN ELIN!" ( ett utav hans favorituttryck för stunden, ja inte just på Elin, du kanske också drabbas... ). För det är nämligen så att iom att "Stockholm", i våran familj, lämnat Stockholm så har jag en Elin som ibland dimper ner som ett brev från posten och tar med sig Noel hem till sig. En helt ny förteelse för mig men också en väldigt välkommen sådan för både mig, Eddo och Noel ( han "love you"ar ( ännu ett favorituttryck ) Elin hur mycket som helst. Fast det bästa med att Elin dimper ner är just att hon kan det och att vi kan göra det hos henne.

   Och så lite för att knyta an till rubriken, idag är det ju ett osedvanligt jävla skitväder; regnigt, ruskigt och förbaskat kallt. Men vet ni vad, jag har fan råd med lite regniga dagar: skolan börjar inte förrän i början av september ( alla ansökningar och papper är inskickade så låt oss nu be för att jag kommer in någonstans och att min ledighet inte blir något som följer årstiderna helt och hållet ) och jag är fri som en fågel tills dess. Kommer det en solglimt under denna sommaren som kommer fan inte min semester missa den iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback