Åska

   Det rullar in riktigt mörka moln över oss just nu, undra om det kommer börja åska... har hört något om att det kunde bli åska någon dag. Det ska bli intressant, det är ( tycker jag ) en helt annan sak att bo i en storstad med hus efter hus efter hus när det åskar, man känner sig inte ett dugg utsatt. Knappt så man drog ut sladdarna än gång. Men dessutom så tyckte jag att det nästan aldrig åskade i sthlm och definitivt inte något sådantdär oväder där det pirrade till lite i magen av rädsla och utsatthet. Jag kommer ihåg nätter och ja även dagar  när jag bodde i Nävlinge, då man satt med uppdragna fötter i soffan för att man var rädd för något som såg ut som små eldklot kom farandes ut genom eluttagen i väggarna. Där skångarde det i fönsterrutorna när åskan mullrade över åsen och man hörde hur blixtrarna sprakade när de sökte något att slå i. Kommer ihåg att det vissa gånger var riktigt läskigt att gå över gården till hästarna eller dylikt.

 Jominsann.... nu mullrar åskan och regnet öser ner...

Nu blir det väl ännu klibbigare.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback