Sola och bada

   Jag är röd. RÖD. Ingen får röra mina armar. Jag är så pass bränd att jag nästan väntar mig att det ska frasa lite om mig när jag rör på mig. Inatt när jag la armarna mot lakanet så var det först en lätt svalkänsla som övergick till små brinnande eldar, det kändes nästan som om någon gjorde 1000 nålar längs hela mina armar. Likadant med både rygg och bröst. Kan någon tala om för mig hur man då ska sova! Ståendes?!
 Och nu är det ju inte så att jag legat och stekt mig hela dagen igår utan solfaktor, nej nej. Elin, jag och Noel var i Filsbäck och badade i Vänern. Vi var väl där i ungefär 2,5 timme, mer behövs inte för att jag ska likna ett signalljus. Men härligt var det att bada, galet skönt vatten. Elin berättade innan att det var långgrunt, men hon hade gjort det hela mer rättvisa om hon hade sagt att det var långlånglånggrunt för shit vad man fick gå långt ut för att vattnet ens skulle komma över knäskålan, 200-300 meter skulle jag tro. Men det är ju också det som gör att det är så varmt och behagligt att vara i vattnet. Perfekt om man har småttingar helt klart, de kan kravla säkert 30 meter utan att vattnet är mer än 5 cm högt.

   Nu ser det ju ut som att det kommer vara lite regnigare dagar några dagar framöver men det underbara med att vara ledig en hel sommar är ju att man inte missar de verkliga sommardagar som finns. Så det kommer säkerligen bli mer badande denna sommaren, fy vad härligt! Vilken underbar sommar detta är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback