Helgen är inte vad helgen har varit

   Nu jävlar är det helg, så tänkte jag att jag skulle börja detta inlägget och sen slog det mig; so what!? Det är helg men det är ju längesedan det var helg på riktigt, HELG det är ungdomen förunnat ( och de barnlösa ). Ni vet när man hetsade om vad som skulle hända, vilken fest man skulle på, för inte fan skulle man sitta hemma. Det största bekymret var hur man skulle få tag på brännvin, så billigt som möjligt, helst gratis. Klockan kunna hinna bli både tio och elva på kvällen innan man ens hade fixat drickat men vad spelade det för roll ( såvida man inte var jävligt fattig och måste ha tagit sig till Björket innan de började ta inträde ) man hade ju inget man skulle gå upp till nästa dag, det var fritt fram att supa skallen i bitar långt in på småtimmarna. Och all musik, man lyssnar på heeelt annan musik när man är full, inte dålig utan mer trallvänlig något man kunde utmana lungorna med. Detta är en sådan låt och detta är Lindha;




   Nu har jag en vuxenhelg, ni vet en helg som enbart nyttjas åt att återhämta sig efter en jobbvecka, man laddar batterierna så kallat. Det är ju trevligt det också men då spelar man inte Carola nä, vad spelar man då?
 Jag tror också att det är tillåtet att ta sig ett glas vin, sådant hör vuxenvärlden till, att dricka alkohol med måtta där syftet är att koppla av och njuta. Hur man nu kan njuta av sådan dynga som alkohol har jag ju aldrig förstått så jag antar att jag aldrig riktigt kommer att släppas in i vuxenvärldens gemenskap.
 Ja och jag måste ju dessutom tillägga att karljäveln han har dumpat mig för vännerna, ett samtal på telefon sen fick jag vara glad att jag ens hann känna efterdofterna av hans parfym. Men jag ska nog hämnas, jag är bra på sådant, passive-aggressive that´s my thing. Jag ser ju nu att i vitrinskåpet så står det femtontalet flaskor med varierande alkoholhalt, Eddos lilla förråd, kanske jag ska ha en starksprits-provning, mina jag och jag, endel av flaskorna var inte helt billiga. "Jag har en surprise för dig", så att säga...

 

Kommentarer
Postat av: Lindha

jag skrattar så att jag gråter.. hahaha.. visst är det så.. en trallvänlig låt o lite alkohol.. tada.. festen är fixad!! =)

2009-01-24 @ 08:22:18
URL: http://livansplace.blogg.se/
Postat av: Marlen

Men...hur tänkte Carola här... Eller gick vi alla omkring klädda som sekreterare på den tiden...

Kändes inte som "scen- eller showkläder" direkt. Men säga vad man vill om Carola, hennes röst är enorm! För övrigt är jag jättelycklig över helger, nykter som full, med barn eller utan barn :)

2009-01-24 @ 13:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback