Guldfisk

   Ja vid det här laget måste ni ju ha förstått att jag är ganska så fascinerad av mina medresenärer på t-banan eller bussen, de kommer liksom i diverse olika förpackningar.
 T ex ikväll, jag slutar 23 och står och väntar på att bussen ska behaga komma förbi, ibland kan det vara riktigt spännande man vet inte riktigt när den kommer om den överhuvudtaget kommer, ja dagar som denna när det regnar då pirrar det till lite extra av alla spänning. Iaf, jag står och väntar, i en ganska så stor dörrport inne i stan, och ett par i 25 års åldern ställer sig också och väntar i samma port, samma stora port, där bara jag står och ja de ställer sig nästan exakt just där jag står, hade de bara kommit på idéen så hade de nog bett mig vara min egen skugga.
 De var berusade, påtagligt berusade på en måndag, en måndag?! Jag är ju hemskt gammeldags, jag dricker inte i veckorna och dessutom jag vet ju att de skulle jobba nästa dag, jag hörde, orden kom ju praktiskt taget ur min egen mun...
 När bussen sedan börjar närma sig så stiger jag ut, ja jag är en sådan som gillar att stå först i kön, och just när jag ska gå på då studsar den feminina delen av berusat-par fram och tro sig skulla tränga sig förbi, men en duärhuvudetkortareänmigochmittlillfingervägermerändu-blick senare så fogar hon in sig i kön. Kanske var jag onödigt stingslig...

 Bussfärden var smärtfri men man kan ju undra; vad är grejen med dörröppnar-knappen? Jag såg flera stycken som började trycka hysteriskt på dem redan 50 meter innan busshållplatsen. Tror de att SLs nya grej för att spara in pengar 2009 är att man ska hoppa av i farten eller är det ett önsketänk vissa resenärer har kanske? Kanske skulle vi införa dörrar som öppnas på vänster sida istället så kunde det hela bli ännu mer spännande...

 Jag måste erkänna att det är lite, bara lite, irriterande när dendärinna dörröppnar-knappen inte fungerar och bussen körs av en chaufför som verkar totalt nollställas efter varje busshållplats. Det spelar ingen roll att knapp-jäveln inte fungerat de senaste 50 stoppen för han ( och en smärre generalisering, men busschaffisar är oftast karlar ) öppnar ändå inte dörrarna förrän djungeltelegrafen i bussen skickat fram meddelandet om att dörrarna faktiskt inte fungerar nu heller. Om det nu inte är så att han tom har hunnit köra iväg utan att man kommit av buss-fan, vid de tillfällena så bjuder SL på en gratis bussresa en station. Inga problem!


 Jag vet, visst blev det många ord utan att jag fått någonting sagt... haha.

Kommentarer
Postat av: Marlen

Många ord och kanske inget sagt men ofantligt roligt att läsa! Jag ska gå ut och pussa och klappa på min lilla polo lite extra nu, och tacka för att jag slipper åka kommunalt!

Du e rolig du Emmie!

Stor sydlig bonnakram

2009-01-20 @ 15:39:48
Postat av: erica

kan jag hålla med om, men mina kunskaper räckte inte längre så de får jag se till att ngn gör åt mig xD

2009-01-21 @ 16:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback