En helg

   Detta är en lugn helg, Noel är ganska så utslagen vilket är väldigt ovanligt när han är sjuk oftast är han hur aktiv som helst, vilket inte passar speciellt bra för ett barn som ska vara inne, ta det lugnt och vara sjuk, men inte denna gången. Men äta vill han ändå, i morse så proklamerade han bestämt att han ville ha pizza och varför inte sa Eddo och jag.
 
 Vi bestämde oss för att göra pizza hemma, tycker att det är godare än att köpa pizza faktiskt. Min pizza blev en ganska så blygsam variant med tomatsås, ost, lök och bacon, så brukar jag alltid göra den jag gillar ju inte konstigheter precis. Men Eddos, ja herreminjesus, den var en hel historia för sig. Kan ju börja med att han inte äter ost så ost-löst it is men en herrans massa andra ingredienser har den; tomatsås, lök ( både gul och röd ), champinjoner, bacon, kyckling, scampi, makrill, tomater och sedan toppades allt med salsa. Ja visst låter det för jävligt... men han tyckte den var hur god som helst ( nej han är inte normal någonstans ). Noel played it safe och höll sig till ost och tomat...

   Ett mönster bröts denna helgen, jag har börjat intala mig att jag för otur med mig för de svenska skidåkarna, skidskyttarna och alpinåkarna; varenda gång jag tittat så har det gått käpprätt åt helvete medan om jag missat jag då trillar pallplatserna in. Det har inte känts riktigt bra att ha all denna makten, ansvaret är för stort axlarna för svaga. But the weight has been lifted, jag tittade som en galning hela dagen och vilka prestationer svenskarna stod för. Tror ni att det kanske inte hade med mig att göra..?

 Vidare så undrar jag om jag är påväg att få tillbaka min hosta igen, tredje gången denna vintern och är måttligt roande. Kanske är den för mitt högmod...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback