Slaget

   Elin och jag är oftast väldigt lika till sättet, ja det är ju inte så att det inte går att skilja oss åt men våra personligheter klaffar sådär utomordentligt bra. Men inte alltid, jag tycker att Elin kan ha riktigt usel smak när det gäller tv-program ( ja jag säger inte att det inte är ömsesidigt ), ikväll t ex så tittade hon på körslaget något hon tydligen tycker är riktigt bra. Jag vet inte riktigt hur det går till när man gillar skräp som körslaget ( jag erkänner att jag såg 2 avsnitt förra säsongen, de sista ) eller Let´s Dance och andra liknande program. Människorna kan ju varken dansa eller showa, man sitter bara och vrider och vänder sig av vånda hemma i soffan för att det hela utförs så hiskeligt dåligt. Absolut deltagarna ska ha cred för all tid de lägger ner och de gör ju sitt bästa, självklart, det är ju hela programidéen som är rent horribel!

   Nej tacka vet jag Stjärnorna på slottet, det är riktig underhållning! Jag har inte sett alla säsongerna ( jo det är sant, det finns tv som jag missar ) bara halva förra och nu denna och jag tycker det är riktigt roligt att komma de, oftast, äldre svenska stjärnorna lite närmare in på livet. Detta är ju människor som levt större delen av sina liv innan jag föddes så jag vet ju oftast bara vad de har gjort de senaste 10-15 åren och ingenting om vad de gjort innan dess. Oftast har de gjort så mycket mer än vad man trott.
 Detta året är det ju Jonas Gardell som håller igång showen, detta är en man som jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om, han är jobbig, ettrig, något dryg mm men samtidigt rolig och klarsynt. Han sa ju själv till aftonbladet att han var som Kalle Anka; han kvackar högt men det hela går över ganska så snabbt, det verkade vara en ganska så bra beskrivning.
 Ja det hela är i alla fall väldigt underhållande för mig som sitter hemma ensam med sjuk och krasslig unge ( ja, min dryga och smått egoistiske karl är ute och ränner med sina vänner, han har inga skrupler ).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback