Äggaklocka

   Ja något bättre ord kan jag inte finna för den klocka man använder när man lagar mat, trots att den varken ser ut som ett ägg eller att den heller aldrig ringer för ett ägg.
 Men det är just däri mitt problem ligger, ja inte i ägget, utan i ringandet som är minst sagt lite speciellt med denna äggaklocka. Den håller tiden alldeles utmärkt måste jag också tillägga, jag tror den hade följt Fröken Ur om den bara fått chansen...
 Ja åter till ringandet! Som idag, just nu står det en kyckling i ugnen och jag har satt klockan på 40 min, under denna tid kommer klockan att ringa flertalet gånger, vid lite random valda tider, MEN så nu till problemet; den ringer inte när dedärinna 40 minuterna har gått! Ja det är ju lite snopet, jag vet inte om den anser att den har förvarnat så pass många gånger att det inte ska behöva ringa när det väl gäller eller vad det är frågan om, men det är sånt här som gör att man byter äggaklocka bara så den vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback