Oooh

   Jag var på skolan idag, det händer inte så ofta, faktiskt så händer det bara när jag ska göra prov vilket jag då såklart skulle idag. Att plugga på distans passar mig alldeles utmärkt, jag har inte en massa tider och och lektioner att passa, får se hur det kommer bli på högskolan sen då...
 Men iaf, jag fick mitt prov och min lärare placerade mig i ett litet studierum med bekvämma härliga fåtöljer. Jag tar sats och gör provet, tycker det flyter på hyfsat smidigt faktiskt och efter lite mer än en timme är jag färdig. Jag samlar ihop mitt pick & pack och går och ger min lärare mitt prov.
 
 - Åh, är du redan färdig, säger hon till mig med höjda ögonbryn.
  
- Eeh ja, säger jag med ett nervöst skratt.
   - Jaja... om du tycker du är klar så...

   Hur fan ska man reagera på det?!
Ända tills hon öppnade mun så var jag övertygad om att det gick bra, it was a done deal, grisen låg i säcken så att säga, men nu... Helt klart och tydligt är ju att det är meningen att provet skulle ta mycket längre tid än så.
 Hade jag nu varit 10 år och fått samma kommentar hade jag stolt småfnissat fram ett ja och high-fivat mig själv inombords, det låg nästan prestige i att vara snabb. Men jag har inte riktigt samma känsla idag, känns mer som att någon har tvingat mig att svälja en biljardboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback