Sista dansen

 När jag satt på bussen påväg till jobbet igår kväll så slog det mig att denna turen kommer jag inte ta så många gånger till. Jag kommer inte att stå på perrongen för att ta blåa linjen kl 21:04, hoppa av vid Fridhemsplan för att ta rulltrappan upp till gatuplan där jag får vänta någonstans mellan 5 och 10 minuter innan buss 40 till Reimersholme 21:25 kommer framrullandes. Jag kommer slippa att varje gång bussen kör över västerbron undra om det är denna gången som ödet givit mig en självmordsbenägen busschaufför som kommer köra bussen över kanten.
Märkligt, men knappast något som är värt att sakna.

 Vidare till något som verkligen irriterar mig! Jag har absolut ingen koll på när banken drar pengar kortavgifter och internetbetalning och dylikt. Men jag har koll på att det alltid slår till när jag är jävligt fattig eller när det på ett konto finns max 10 kronor mer än vad alla räkningar kostar. Nu ser jag att vår hyra inte har blivit betald, fattades cirkus 30 kr pga en jäkla internetbetalningsavgift... aaaarrgh! Det är bara så  S T Ö R I G T... Sista månaden... tror ni att jag kan smita från den räkningen, skulle ge mig 6500 extra denna månad... h å  h å  h å...

 Nej minsann...  things to do, places to see! Catch you later.




Denna sommaren, liksom den sommaren... underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback