Boktipset

   Jag känner mig lite tvungen att gå med i den nya kändishypen, kanske kan detta äntligen göra mig till en av dem. Jag har blivit medlem på boktipset.se, som aktiv bokläsare så känner man sig nästan lite tvungen, man vill ju på något sätt visa att  " - hallå, jag är en av er, jag är läser också böcker och är också lite mer beläst, lite mer..."
Men visst, det hade ju helt klart sett bättre ut om jag kunde fylla min sk cyberbokhylla med poesi, för att ses som en intelligent läsare så måste man helt enkelt tycka om poesi och förstå den, nobelpristagare och "slående" och "fängslande" biografier.
 Visst, i min riktiga bokhylla står faktiskt Snö, skriven av nobelpristagaren Orhan Pamuk och en riktigt fet biografi om Josef Stalin, men de är inte utlästa någon utav dem, jag var helt enkelt inte läsare nog för de böckerna. Så ja dessa kan jag inte ta upp i min cyberbokhylla, där ska man ju betygsätta böckerna, jag behöver ju knappast sätta guldstjärnor på bokryggarna i min bokhylla för att jag ska få lova att stoltsera med att jag faktiskt har vad man kan kalla intelligent läsning i mitt lilla bibliotek.
 Undra om jag kommer lägga upp en enda av alla de fantasyböckerna jag har läst, en snart 30-årig mamma, hur skulle det se ut. De kommer genast tro att jag WOW:ar, leker orch i någon granskog i Norrland och åker på medeltidsveckan i Visby... Är det ens lagligt om man är över 22?

 Frågan jag kanske ska fråga mig är om jag ens har något rykte kvar att försvara?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback