Vikarier

 Jag är så trött på allt vad vikarier heter på jobbet, var hittar samordnarna dessa konstiga individer?! Det har alltid varit likadant, vikarier har svårt att komma i tid till jobbet, att stanna på jobbet till passets slut och att överhuvudtaget komma till jobbet.

 På ett ställe som jag jobbar natt nu så måste man ringa upp till den man ska byta för porten är låst och den personen måste komma ner och öppna. Med ordinarie personal så är allt lugnt, de kommer ner, öppnar och man går upp tillsammans och man har lite rapportering av läget.
 Men vikarier, ja man får ju vara glad om man hinner se hur de ser ut innan de svischar förbi en i porten och slänger nyckeln till en. Det stör mig, som fan rent ut sagt! Detta är en människa som jag ofta aldrig har sett och det känns mer än lite konstigt att man knappt hinner säga hej innan denna personen går. Och missförstå mig inte, jag är ofta tidig, ca 20-30 min tidig, och har inget alls emot att den jag byter av går tidigare men jag tycker fan inte om när vikarier bara förväntar sig att de kan gå innan jag ens har kommit innanför dörren.



 En av tjejerna ( det är oftast ganska så unga snäckor ) kom ner en kväll, säger att ja hon tänkte ju gå nu det var väl ok... Varpå jag skrattar rakt ut och förklarar ja, det är ju så dags nu att be henne följa med mig upp igen när hon står där med allt sitt pick och pack halvvägs hemma...
 Ja då blir den lilla tösabiten förnärmad och lite småsur och förklarar att allt är ju lugnt här på jobbet...
 Vilket jag då säger att det vet jag, jag tycker bara att det är jäkligt dålig stil att bara förvänta sig att man kan gå 40 min innan passet slutar ( jag var ganska så tidig ja, men jag gillar och vara tidig mindre stress )...
 Eeh jaha lyckas hon få ur sig då... och jag ger henne en gå-hem-din -lilla-skit-blick vänder mig om och går in... jag vet, det var moget och löste ingenting, men någon gång så måste människor komma till insikt själva...

 Eddo har liknande problem på sitt jobb ( vi är ju anställda på samma ställe men jobbar hemma hos olika personer ), speciellt är det en person ( de jobbar dubbelt, alltså alltid 2 och 2 tillsammans) som alltid kommer en 10 min försent för att sedan tycka att han kan vara den utav dem som avlöses först ( när en avbytare kommer så får en gå medans den andre väntar på den andra avbytaren ) när första avbytaren kommer... Vad är det för jävla stil?! Vem får någonsin för sig att man går hem först när man är den som kommit försent till jobbet??
 När Eddo då påpekar att den andre kom faktiskt försent och att Eddo minsann ska gå hem först, ja då blir den andre nästan sur...

 Ååh jag vet, detta är bara småsaker egentligen, men faan vad man kan störa sig på sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback