Unga flickor

 Visst kan man väl bli lite förskräckt när man ser alla dessa unga tonårstjejer sent en fredags eller lördagskväll, fulla, fnittriga, högljuda och kläda och sminkade som jag vet inte vad. Man vill antingen ta dem i famnen eller ruska om dem och få dem att förstå att det är mycket bättre och säkrare om de inte springer berusade på stockholms gator mitt i natten... Man är alldeles för oslagbar när man är ung, man kan inte se konsekvenserna av verkligheten ännu...

 Nuförtiden är jag nästan alltid nojig när jag är ute själv och ja det räcker nästan att det är mörkt, det känns inte tryggt. Men jag har fått erfara att det minsann inte är speciellt tryggt mitt på ljusan dag heller; för ungefär ett halvår sedan så var jag i Solna, jag skulle på en arbetsintervju och visste inte riktigt vart jag skulle. Det kom fram en man, av utländsk härkomst om det nu spelar någon roll, till mig som frågade efter vägen, vart kommer jag inte ihåg men jag berättade för honom iaf hur han skulle ta sig dit. Han var trevlig men väldigt pratig och jag förklarade att jag är påväg till en arbetsintervju så jag var tvungen att gå. Och han hänger på, vafan gör man då liksom?! Jag var ju tvungen att gå till intervjun och ignorerade honom men det hjälpte inte han var som en igel... Jag kom till ett ställe där jag skulle gå upp för en trappa och upp på en viadukt, på en avsatts mellan två trappor så försökte denhär snubben hålla kvar mig och tafsa och ha sig men jag slet mig loss och skrek åt honom att släppa mig. Sen stack han... Detta var mitt på förmiddagen och inte fan är man rädd att något sådant ska hända då inte.
 Jag gick på dendär intervjun, men den gick snabbt för jag var helt skakis i hela kroppen, ville bara hem. Skulle gått på en intervju till den dagen men sket i det. Man tror ju inte att en sådan här "liten" sak ska påverka en så men jag var ju helt nojig hela vägen hem sen ju, tittade hit och dit efter denhär mannen...

 Vi lever i ett jämställt samhälle, absolut, men vad liten en man kan få en att känna sig som kvinna, man är utsatt och sårbar när det verkligen kommer till kritan pga att det finns en liten klick av män som är beredda att utnyttja sitt fysiska övertag.
 

Kommentarer
Postat av: Marlen

Men fy Emmie! Jag blev alldeles kall i kroppen då jag läste detta! Det är rent ut sagt för j-t! Jag förstår att du är skakis efter det. Något sådant ska ingen behöva uppleva! Usch! Kan du inte ha något i väskan eller jackfickan, typ något larm eller spray? Jädra äckeltyp! Tyvärr har vi ju fler av den typen på vår jord. De verkar dessvärre bara bli fler och fler... Var rädd om dig lilla kusin!

2008-09-14 @ 13:49:45
URL: http://wwwfrokenolssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback