Hur kan man?

 Vad är det för jävla sjukt samhälle vi lever i, vad är det för degenererad variant av människan som går på våra gator idag?
 Tydligen finns det människor ( om vi nu vill kalla dem de ) som anser det vara helt ok att lägga ut obduktionsbilder på internet på den lilla pojken och den lilla flickan som blev brutalt mördade i Arboga. Sen har vi dem som försvarar handlingen, som tycker att det är helt ok, det ska vara offentlig handling. Dessa människorna kan inte ha barn eller någon som står dem nära, någon som när tanken vindlar om att dessa skulle skadas känner illamående och panik.

 När jag läste om detta blev jag helt chockad, förfärad och äcklad... läser jag verkligen rätt är den tanke som slår en. Är det inte nog med att de stackars små rara söta barnen blev mördade utan nu ska vi alla kunna plocka isönder denna förfärliga händelsen efter eget tycke??
 Egentligen ska man väl inte bli förvånad.. eller förfärad. Det säger Eddo hela tiden, han är väldigt cynisk för cynisk tycker jag många gånger. Han anser att människan hela tiden bevisar att den är kapabel till vad som helst, gränser för människans grymhet och egoism är allt för många gånger väldigt långt bort. Jag kan väl tycka samma saker om speciella individer men jag generaliserar inte på samma sätt som han. Oftast...

 Men människan kan vara en jäkla besvikelse ibland...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback