Matte

 Sitter och pluggar matte, just i denna stund så går det hur bra som helst men det är just det som är problemet med matte, allt är så för stunden...
 Förstår man vad man gör och hur man ska gå till väga så är matte hur roligt som helst, allting flyter på och man känner sig alltid lite extra smart när det är ett omöjligt ämne som matte som går bra.
 MEN så kör man fast, it's bound to happen, no going around it! Och matte är inget jag klurar ut själv ( ok, vid sällsynta tillfällen så plingar det till ), det påstås hela tiden att matematik det är det mest logiska som finns, men jag har ännu inte funnit logiken i det hela. Fine, om man räknar vanlig matte; de fyra räknesätten, procent och olika typer av vanlig problemlösning, då ser jag en liten röd tråd, men tro mig allt är ett enda stor ihoptrasslat garnnystan när jag kommer till ekvationer, funktioner, grafer mm mm...

 Ja fast nu, denna lilla del som jag håller på med nu, är det inget trassel...


Kommentarer
Postat av: Marlen

Ha ha! Den var bra den! Kan jag kanske förstora den och ha den på en overhead som inledning till mitt föräldramöte på tisdag!?

Men du, om du nu inte är 100% suverän på matte så tycker din gamla kusin i alla fall att du är en jäkel på att skriva! Kollar din blogg flera ggr om kvällen! Kram kram från Marlen med sin oformliga ben

2008-09-24 @ 16:43:05
URL: http://wwwfrokenolssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback