Hund



 Om vi ska skaffa hund någon dag är engelsk bulldog den enda rasen Eddo kan tänka sig, han tycker att de är söta och tuffa och verkar tro att det är en hund som inte är i behov av milslånga promenader, vilket ju är hans största argument för att inte skaffa hund vilket är vettigt. Själv vet jag inte riktigt, eller jag vet inget om denna rasen så jag kan inte uttala mig egentligen, visst är de häftiga och söta men mer än så vet jag som sagt inte. Jag har ju alltid tänkt att om jag ska ha hund igen så vill jag ha en Golden retriever, som Micho; hunden av alla hundar, ståtlig, kärleksfull, söt, livlig, kramgo, lufsig, envis, karaktärsfast,trogen, omtänksam ja han hade allt och jag har aldrig mött en hund ( Snuff kommer på en stark stark andraochenhalv-plats ) som han. Ja jag vet, jag är partisk men det är min mänskliga rätt...
 Nej men detta är en ras som jag vet, jag kan och inom vissa rammar så vet jag vad jag får, det är så många som skaffar hund utan att veta vad det är man gett sig in på, detta har Elin och jag diskuterat många gånger då vi båda kommit fram till att en jack russel inte vad det smartaste första-hunden-valet för henne och Erica och är man smart så skaffar man sig information om olika raser innan man köper hund, det är trots allt ett åtagande på 10-15 år det handlar om.

Men jag ska iaf ta och läsa på lite om engelsk bulldog för att någon dag kanske skaffa en hund, för idag så räcker Noel gott och väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback