Teknikens under

 Innan jag börjar jobba vid Zinkens så går jag alltid och handlar på Konsum, lite läsk, lite frukost ( jag måste ha något i magen innan morgonrutinerna på jobbet börjar annars blir jag helt illamående ) och sådär. Denna Konsum-butiken har hållt på att bygga om, ja jag vet inte hur länge, men länge iaf och utan större framgång tycker jag. Men så idag när jag plockat ihop mina varor och kommer till kassorna så står den där; teknikens under á la kassa. Jag har aldrig sett något liknande och ska jag vara ärlig så är ICA's självbetjäningen mycket smidigare, men jag tyckte detta var hur kul som helst. Det handlar alltså om självbetjäning vid kassan, vilket ju framgick innan typ, först tar man en kasse som man placerar på en våg och så scannar man in varje vara, efter att man är klar med en vara måste man lägga den i kassen så att vågen känner av den och så går man vidare. Och för mig som alltid velat sitta i kassan på typ Maxi eller något liknande tyckte att detta var super, jag fick leva ut en dröm, för något kassajobb har jag aldrig fått... fnys... ( ja, jag är en mycket enkel människa )


Kommentarer
Postat av: Marlen

Vill du sitta i kassa?! De vore lite slöseri med intelligens men jag kan förstå ditt tänk. Jag har ju själv suttit i DOMUS-kassan i Krstd och det var jättekul! I liked it! Sååå bekymmersfritt och enkelt! Nu menar jag inte att... Nä jag får nog ta upp detta ämne i min egen blogg...Kram kära kusin!!!

2008-10-04 @ 08:18:58
URL: http://wwwfrokenolssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback