Schönt

 Ja det är just vad det ska bli; schönt, att snart gå hem och lägga sig. Jag sitter här, mitt arbetspass är slut om drygt 2 och ½ timme medans alla ni andra snart ska vakna upp, förlåt min halvt galna träningsnarkoman till kusin är säkert uppe och hurtar sig runt sin morgonpromenad vid det här laget, men ni andra ni ska snart gå upp, käka frukost och ha en hel arbetsdag framför er. Samtidigt kan jag medan alla andra stressar sig fram i tunnelbanan ta det lugnt, hoppa ett tåg, läsa lite i min bok och ta ett tåg när det passar mig, sitta i min egen värld och bara drömma mig bort. Sen kommer jag hem, tar en snabbdusch, borstar tänderna; känner mig allmänt frÄsch och går och lägger mig i min kalla inbjudande säng, ja kall ska den vara. Ni avundas mig, medans jag inte kommer ägna er en tanke...

Kommentarer
Postat av: Marlen

Och skönt hade hon det! Hon den däringa halvgalna människan! ;o)

2008-10-06 @ 13:58:44
URL: http://wwwfrokenolssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback