Läxa? Hahahahahahahahaa




 I Eng C kursen jag tar så ska man läsa tre böcker, det är en utav uppgifterna. Den första skulle vara en roman från 1900-2000-talet, den andra ska vara från 1800-talet och den tredje skulle vara populärkultur har jag för mig.
 Sen jag valde  bort MaB så är det som att jag dött och kommit till himlen, allt skimmrar i rosa, stegen är lätta som om jag svävar fram på moln och min själ är fylld med kärlek.

 Min lärare är en trevlig kvinna ursprungligen från USA, men med en prickfri svenska och jag misstänker att hon är minst lika förtjust i att läsa som jag är. Hon förstod vad jag menade när jag går helst och köper mina böcker, jag vill ha dem, de ska vara mina, bara mina. Men så helt plötsligt så hädar hon å det grövsta; en utav fördelarna med att köpa böckerna var ju att man kunde markera och skriva i dem. Jag trodde jag skulle svimma. Jag kipade efter andan och lyckades klämma fram ett - ja det kan man ju.
 Ja det har väl sina fördelar, men kommer jag kunna leva med mig själv efter att ha besudlat något utav det heligaste som finns...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback