Keeping up appearance ( yet again )



Jag undrar när dagen kommer då jag inte panikstädar innan någon ska hälsa på, för det gör jag nämligen. Och jag sitter nu här inaktiv men hur stressad som helst för att Elin kommer på lördag och jag måste fixa färdigt här hemma tills dess.
Jag lovar att jag skulle kunna åka och hälsa på min mamma vilken dag som helst och där skulle alltid vara lika fint och städat ( även om hon inte alls anser sig vara en nogrann person så är hon faktiskt det, jag förstår inte efter vilken strikt människa hon har satt sin standard efter egentligen, kanske har hon blivit skadad av att ha farmor som svärmor i alla dessa år, men det skulle hon inte alls hålla med om det heller ).
 Det är en helt annan kvalité på den generationens hushållsarbete, ja detta kanske inte låter speciellt feministiskt men så har jag ju aldrig varit särskilt rabiat heller så. Vi har tappat greppet, eller iaf jag, om det som vi dominerat så totalt i flera tusen år, ja inte jag då, visst måste det finnas en sanning i att man inte kan klara av allt själv. Vi kvinnor kan inte ta på oss att ta över en mansdominerad värld samtidigt som vi ska hålla skenet upp om det perfekta hemmet också, det är lite mycket begärt. Men en sak är säker, vi kommer fortsätta försöka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback