Inte så akut

 Jag satt på akuten för några veckor sedan, med jobbet, innan har jag "bara" suttit på Astrid Lindgrens barnakut och där är det helt annorlunda, där får man ett eget rum när man ska träffa läkaren men så var det inte nu. Nu var jag på SÖS, ett sjukhus som ser allmänt tråkigt ut och akuten är säkert det som ser absolut tråkigast ut. Där är små bås med gröna ( självklart ) skynken som man kan dra för så  att man får det lite privat. Sen att grannarna kan höra varje ord som sägs i varandras bås vad gör det.
 Men jag måste ju säga att jag blev lite besviken, jag menar jag har sett Cityakuten, jag vet hur det går till in the emergency room; blodet sprutar, patienter skjutsas i illfart medan en sköterska gör hjärtlung-räddning på dem, efter springer läkare och dylikt och alla skriker ut status-report, 5 minuter senare upprepas det hela. Råkar det vara a slow day at the office så är det lek som gäller, gärna med inventarierna; rullstolsrally är en favorit.
 Men inget av detta fick jag se, inte ett skit hände, det var så förbannat tråkigt att jag skulle kunnat dö på fläcken bara för att liva upp lite.

Kommentarer
Postat av: elin

hihihihihihi, precis så har ja oxå tänkt :) ja skulle dock inte ställa upp med att dö... :P

2008-10-10 @ 09:16:47
URL: http://twiistedme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback