Huset på kullen

 Japp, det är mitt hus det; huset på kullen. Även om huset kanske är fel benämning, låter som en liten torpar-stuga med vita knutar och tro mig det kunde inte vara längre från sanningen än så; jag bor i ett lägenhetskomplex i förorten, aka Betongen. But it's all good..
 Det har börjat blåsa här nu, jag visste ju om att det skulle komma med tanke på att det skrivits om en storm som skulle dra in över västkusten, det är oundvikligt att det kommer hit här då, om än i degraderad skala. Men varje gång det blåser lite extra i knutarna ( mind you att jag är inte i närheten av några knutar i mitt lägenhetskomplex, nejnejnej... ) så frågar jag mig själv om det är denna gången som mitt hus kommer blåsa iväg, eller möjligen kollapsa, vilket som känns ju ganska så pissigt faktiskt.
 Nu kanske ni undrar hur man kommer fram till en sådan fråga, i Sverige, om jag bodde i säga New Orleans så skulle ni bekymrat nicka instämmande, om... Men det är så att jag bor på en kulle OCH mitt hus har sju våningar OCH är ganska så brett OCH det ligger en liten sk dal nedanför, det ni, det trodde ni inte. Och om inte ni har tänkt på hur mycket kraft vindar kan generera så har åtminstonde jag det, min hjärna är MYCKET aktiv när den vill det. Och jag tycker inte alls att detta är ett obefogat orosmoment för en realist.
 Usch jag hoppas huset står kvar när jag kommer hem nu på morgonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback