15 frågor ( stulna av Erica )

1. Har du en bästa kompis? Hur ofta pratar ni?

Ja det har jag ju och om det är någon som inte listat ut att det är Elin så tycker jag att ni ska gå till doktorn. Vi pratar några gånger i veckan, ibland varje dag.

2. Har du många vänner?

Nää, det har jag inte, men de jag har är desto bättre.

3. Har du någon vän som du inte umgås med längre?

Jag har ju en hel del som jag inte umgås med längre iom att jag har flyttat 60 mil, tid och avstånd tar ut sin rätt. Tror Lindha känner sig träffad här också faktiskt.

4. Tror du att ni någonsin kommer att börja umgås igen?

Only time will tell.

5. Finns det någon/några gamla vänner som du saknar? Vem/vilka?

Klart att det finns det, men gamla vänner som man har haft har ju ofta helt andra liv idag än de som de hade när man umgicks. Mycket förändras både för dem och mig och man har inte alltid lika mycket gemensamt längre. Man har många roliga minnen från gamla vänner. Jag saknar alla jag hade i Skåne, på ett eller annat sätt.

6. Vilka bloggar läser du?

Mina systrars såklart, kusin Marlens, Lindhas, Katrin Zytomierskas, Dominika Peczynskis, Alex Schulmans, dessa följer jag altid sen finns det vissa som jag läser ibland. Ja jag läser Blondinbellas med men den jäveln har ju slutat för tillfället, genomtänkt och moget, japp!

7. Finns det några bloggar som du slutat läsa?

Helt och hållet totalt? Njae, jag spånar lite då och då faktiskt.

8. Vilken blogg är mest intressant?

Vet inte om jag kan få ner det till en, man läser ju olika bloggar av olika skäl, de stillar olika nyfikenheter...
Elins, hon intresserar mig alltid.
Kusin Marlens för att det är roligt vad som händer den sidan av släkten och jag får en insyn i hennes liv som jag aldrig har haft förut.
Katrin Z för att jag gillar henne och önskar att jag hade lite av henne i mig.
Alex S för att jag tycker att han är rolig.

9. Vilket är ditt bästa barndomsminne med en kompis?

Alltså jag säger alltid att jag inte kommer ihåg något från min barndom och det är sant, jag minns fan inte någonting, det är undanstoppat långt långt inne. Jag kanske borde gå till psykolog?

10. Vem/vilka vänner umgås du mest med?

Ja det vore väl att ljuga och säga att jag har något aktivt umgänge med vänner och så för det har jag ju inte. Så Marlen det svarar lite på hur jag har anpassat mig när jag flyttade; det har jag inte, jag varken vill eller kan tror jag. Men jag har så pass mycket kontakt med dem jag vill via telefon att jag klarat mig ok ifall, för just nu.

11. Vilket är ditt bästa minne med din bästa vän?

Ja minnet sviktar som sagt, men jag har fan hur många underbara minnen med Elin som helst och alla involverar en cigarett.. Sitta på piren i Åhus en sommarkväll och bara prata och käka glass, alla gånger hon sov hos mig i min etta i stan, alla körturer i Junior skrållandes till senaste musikfyndet, cruisingar där vi supit som svin och hittat på all möjlig skit, "utekvällen" i Lidköping ( jag var den ende som var ute, alla hade vett nog att gå in på Stadt ), att bara vara med Elin är bland det bästa som finns.

12. Hur ska en bästa vän vara?

Självklar, ärlig, liksinnad mig, skrattig, jävlig, sarkastisk, kärleksfull, stryktålig, lugn, skämtsam, pratig, tyst, självständig, lojal mm mm...

13. Har du någonsin blivit sviken av en vän?

Riktigt riktigt sviken, njae, jag stannar aldrig tillräckligt länge för att det ska ske.

14. Är du nöjd med ditt liv?

Låt mig säga såhär, jag är nöjd med vart det är påväg. Jag känner en trygghet och ett lugn fast att det ibland känns som att jag står i en storm. Jag har underbara människor i mitt liv...

15. Anser du att du är en bra kompis?

Ibland, ibland inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback