Vi såg det snöa!

   Sitter här i fåtöljen i vardagsrummet med frostskador på diverse kroppslemmar. När persiennerna drogs upp imorse så såg jag att det låg ett härligt täcke av snö på marken. Ett  WOW undslapp mig och Noel hoppade upp i sängen - Finns det snö som ligger? gastade han överlyckligt.
Noel och jag gjorde det enda rätt och tog till vara på årets första liggande snö, vi byltade på oss med lager av kläder och tog pulkan med oss till den lilla backen här i området.



 Vi hade lite tur också för en utav Noels kompisar från dagis fanns redan på plats så det åkte som galningar i den lilla backen, Noel hade jätteroligt. Det är ju lite smidigare för mig också om det finns en kompis att leka med! Det som inte var riktigt lika roligt var ju att Noel vid en liten samtalsstund med sin kompis förklarade för honom att hans mamma hade stora tuttar... Aaaaaargh! Tack Noel, tack.



 Efter nästan en timme så skulle kompisen hem så jag och Noel passade på att gå till lilla affären, som vi kallar den vet knappt vad den heter faktiskt, och köpa Noels lördagsgodis. Det är något lustigt med den ungen, han valde nästan bara tuggummi, ni vet sådana som man köper en och en. Tuggummi...
 Jaja, efter det så bar det av tillbaka till backen och där träffade Noel en annan pojke som blev hans kompis för stunden och de lekte och hade roligt någon timme till.


 En sak som var skönt det var att Noel inte protesterade när vi skulle gå hem, i vanliga fall brukar det vara ett jäkla göre att få med honom hem när han är ute och leker, men kanske kände också han att det började bli lite kallt om rumpan...

 Nä, tror att jag ska ta en varm dusch nu och tina upp min fortfarande förfrysta stackars kropp!




Kommentarer
Postat av: elin

ahahahahahahahahahahahaha........... ahahahahahahahahahahahah..... wohohohohohohohohohoh.....ahahahahahahaha,, hihihihihihihihihihihi........ hihihi..... ahahahahahahahahaha

2008-11-22 @ 18:33:49
URL: http://twiistedme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback