Storhandla

   Jag älskar det, att storhandla alltså. Älskar att strosa på Maxi och plocka på sig varor som sen ska fylla kylen/frysen och skåpen där hemma. Jag gillar tom att köpa rengöringsmedel, vilket är lite lustigt med tanke på att jag aldrig varit någon större städentusiast. Och tvål ska vi inte prata om, eller jo det ska vi, jag älskar att köpa handtvål med olika dofter. Det finns faktisk en som jag saknar, Palmolive hade en sort när jag hade eget som luktade vattenmelon ( ja egentligen så luktar ju inte en vattenmelon som doften vattenmelon överhuvudtaget men det är en uuunderbar doft ) och jag tycker vi kan börja samla namnunderskrifter för att den ska komma tillbaka. Sådanahärinna saker är faktiskt viktiga!

   Idag tog jag iaf bussen till Maxi ( ja BUSSEN ) och gick i egen takt och plockade på mig diverse varor som vi behövde, jag hade bara en korg men vill man så kan man lasta den med en herrans massa saker. Är jag själv så undviker jag alltid tunga saker som mjöl, drickor mm, är däremot Eddo med så blir det extra mycket med just sådant, vad ska jag annars ha honom till?!  Så jag lastade och lastade, korghandtaget börjar bågnade och min arm att värka medan jag hela tiden tänkte - lite till, bara lite till... det är inte långt till kassorna sen...
   Nu till problemet; jag ska bära allting hela vägen hem också, dvs min proppfulla rygga och fyra smockade matkassar. Det är som att gå till gymmet och köra bara överkropp i två timmar. Dessutom så kommer man till busshållplatsen, 15 min tills nästa buss kommer, för fan dethär är Sthlm inte Norrland. När bussen väl kommer så är den redan fylld till brädden och där ska man försöka knuffa sig fram till en plats där man kan stå utan att ramla över någon under färden. Ja bussfärder här i huvudstaden är ju ett spektakel för sig, allt för många busschaffisar verkar ha fått sitt körkort via Kellogg's, tvära svängar och häftiga inbromsningar verkar vara deras motto.

   Ja hade jag varit rik så hade jag kanske gått emot mina egna principer och skaffat en bil bara för att kunna få min storhandlings-upplevelse fulländad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback