Operation Househunting

   Ja Operation Househunting har ju varit igång nu ett bra tag, i jul så är det ett år sedan jag och Elin begav oss på min första visning. Det var ett perfekt objekt; bostadsrättshus på ca 80 kvadrat med ganska så stor trädgård och garage, det största pluset var ju utan tvekan att det låg 5 minuters promenad från Elin och Fredriks hus. Jag ville verkligen ha det, köket var nyrenoverat och planlösningen var bra, men det var out-of-our-price-range tyvärr.
   Men vi har tittat vidare, man kollar Hemnet.se och Blocket.se med jämna mellanrum, det är roligt att leta och planera vad och var man ska köpa bostad. Men där finns ju en stor negativ bit; det är jäkligt svårt att gå på visningar... Vi kan inte sätta oss på tåget och åka 30 mil när som helst för att gå på visning, dels så jobbar vi och sen så kostar det faktiskt en hel del pengar också.
   Så vi skickar våra allierade; Elin och Fredrik. Elin för att hon vet vad jag vill, hon kollar planlösning, möjligheterna och om det är fräscht. Fredrik för att han får ställa de kniviga frågorna till mäklaren; "är det inte lite väl dyrt dethär" och "hur ser grunden ut..." mm mm. De kompletterar varandra väl.
   Ja de har ett nytt uppdrag framför sig på onsdag, vi andra kan bara hålla tummarna för att det går vägen...

Kommentarer
Postat av: Lindha

jag håller oxå tummarna!! =)

2008-12-02 @ 15:03:11
URL: http://livansplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback