Fan så lustigt alltså.

 Häromdagen så köpte Eddo lösgodis till mig, jag vet inte riktigt vad han gick på när han valde ut godiset men nykter kan han åtminstonde inte varit. Så igår frågade jag honom om han vill ha godiset.
 - Vadå, var det inte gott eller?
 - Eeeh nä, det var ju bara barngodisar.
 - Men jag köpte ju bara sånt som du tycker om.
 
- Eeeh nä det gjorde du ju inte.
 -Gjorde jag ju visst
( man kan ju tro att jag vet själv vad jag tycker om men... )
 - Vad köpte jag då?
 
Jag börjar rabbla upp; snöbollar, apor, båtar, sockerbitar, små färggranna barngodisar som smakar skit.
 - Jag köpte ju sånadär choklad med nötter i.
 - Ja typ en halv...
 - Och vingummi, det brukar du ju köpa.
 - När brukar jag köpa vingummi?!
 - Ja men det ville du ju ha hela tiden när vi blev ihop.

 Helt otroligt, han kommer ihåg att jag åt vingummi ibland när vi började träffas ( inte längre, eller inte speciellt ofta iaf ) men det är ju fan så konstigt att han aldrig minns att jag också gillar när han fäller ner toasitsen, diskar, plockar tvätt, lagar mat, tvättar, dammsugar, sköljer bort tandkrämsrester i handfatet, tar bort hår från handfatet etc etc, för detta är saker som jag rådiggat hela tiden som vi varit ihop!



Kommentarer
Postat av: Marlen

Det kallas selektivt minne!

Utnyttjas ofta av män!

;o) Du e för rolig Emmie!

2008-11-05 @ 16:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback