Den gode, den onde, den fule

   Idag fick jag hem ett erbjudande från Bredbandsbolaget ( BBB ) angående bredband och telefoni, vi har redan just dessa tjänster hos BBB men genom erbjudandet så var det ju billigare så jag kände att här måste jag ringa och fråga om det är meningen att det ska vara billigare för oss om Eddo sa upp sina abonnemang  och jag skaffade nytt. - Självklart inte, sa tjejen hos BBB och fixade så att vi nästan halverade månadskostnaden.
 
   Jag minns ju såklart inte vad kundtjänst-tjejen heter, men hon var varm, trevlig, hjälpsam, säkert 175 cm lång, smärt, med långt blont bekymmersfritt hår som svallar som värsta schampoo-reklamen, ett colgate-leende pryder alltid hennes vackra ansikte. Detta är ett jobb, ett litet steg på hennes karriärstege innan hon börjar ta de stora kliven uppåt, mot toppen. Hennes blivande man kommer vara mannen som sätter sin karriär åt sidan för att låta sin fantastiska fru göra karriär, han tycker om att stå vid sidan om rampljuset som omger hans fru.

  
Självklart vet jag inte detta, men efter att jag pratat med henne kom jag att tänka på att varje gång jag pratar med en främling i telefon så ger jag dem ett ansikte, en kropp baserat på hur jag uppfattar dem över telefonen. Visa är unga, trevliga, tillmötesgående mm och dessa får alltid ett behagligt utseende, ett utseende jag skulle avundas. Medan om det är en otrevlig person i andra änden så är de inte så behagliga att titta på utan fula, bittra onda människor.

   Undra om man någonsin kommer sluta förvånas över vad ens fantasi kan skapa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback