Dansbandsslakten

   Ja vad ska man annars kalla det? Ja såklart så pratar jag om svt's stor lördagsunderhållning, Dansbandskampen. Jag vet inte riktigt varför jag tittar, men jag kan inte låta bli. Men gud så de slaktar från början ganska så hyfsade låtar, det går kalla kårar längs ryggen.
 Men programmet har ju iaf en utav Sveriges absolut bästa programledare; Peter Settman, han är suverän! Tycker att han var en lysande ersättare i 'Så ska det låta' också, trodde inte på honom till att börja med, but he proved me wrong. Tänk att det första man såg honom i var 'Ronny och Ragge'... haha

   Ja, tillbaka till slakten. Det är ju inte bara bra låtar som de här banden slaktar utan även det svenska språket. Jag tror att moderna dansband har gått ihop för att försöka utrota s:et för att ersätta det med ett z:a. Det är band som Larz Kristerz, Glennartz, Nizeguys, Kändiz mm mm... Nu undrar man ju varför, tror de att namnen ser lite häftigare ut när de slänger in lite z:an här och var? Jag menar, Glennartz... fan de måste ju varit både fulla, höga och bakis för att lyckas få ihop det jäkla namnet.

 Men helt klart är ju att dansband fortfarande lockar många, gammal som ung, till dansgolvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback