Experiment med Tits

   Gårdagen var något av ett experiment, vi åkte till Tom Tits. Det hela började ju med att jag gick av ett 16 timmars pass klockan åtta på morgonen för att åka hem, ta en snabbfrukost, fixa till mig så att man kan möta omvärlden utan att skämmas allt för mycket och sen skulle jag vidare och hämta Noel på dagis. Innan dess så ringer jag Olle, Eddos bror och alltså Noels farbror ( det låter ju bara så gammalt när man bara skriver Noels farbror... ). Tror ni att de är klara? Det enda de behövt göra var att gå upp och göra sig klara, MEN nu är det Eddos släkt vi pratar om; de skulle vinna VM i att ta lång tid på sig och att vara sena. Eddos mamma, bror, kusiner ja hela rasket är alltid sena och efter att ha råkat ut för detta några gånger så ser man inte med så blida ögonen längre, t o m Eddo tycker att det är riktigt jäkla irriterande. Men jag sa inget denna gången, varför börja dagen på en avigsida...

 När jag kom till dagis för att hämta Noel så är det enda jag får se är Noel som svischar iväg för att gömma sig under en klätterställning, jag anar en revolt; här har vi en som har roligt med sina kompisar och INTE vill vara med mamma. Men jag har varit med förr, jag kör mitt triumfkort - Men vi ska ju träffa Olle... Noel kryper fram, flinar stort - Jag bara skojade mamma.

 När Olle senare kliver på tåget så blir Noel så glad så glad, han älskar Olle och lämnar knappt hans sida när han väl kommit i hans närhet ( vilket ju inte händer alltför ofta med tanke på att Olle bor med sin Anna på Gibraltar ). Vi blev en hel bunt som åkte iväg, Olle, Anna, jag, Noel, Vivi, Alini, Lars och Nicke, sist men inte minst.




 Ja som sagt så bar det av till Tom Tits experiment och ja bara namnet är ju konstigt, jag har inte en aning om vem Tom Tits är, antingen så har han väl grundat stället eller också har det väl varit någon gubbe väldigt förtjust i experiment, vad vet jag? Men namnet Tom Tits... Tits... första gången jag hörde det trodde jag att det var ett skämt, min hjärna bara skriker - BRÖST här var det bröööööööst, kom och skaffa er era alldeles egna Bröst! Tycker ni om bröst, kom till Tom TITS... jaja, så håller det på, jag är bara mänsklig och inte det minsta lesbisk ens.

 Noel hade iaf riktigt roligt på stället ( jag får säga stället, det är neutralt ) där finns alla möjliga experiment som passar för varierande åldrar. Han hittade en golvfläkt så kördes a la Marilyn Monroe-stilen och till den fick man leka med en badboll, guuuud va kul han hade ( det är oftast det enkla.... ) och hoppa än hit än dit.

 Men jag misstänker att detta mest av allt är ett ställe för barn ELLER män i alla de möjliga åldrar, det verkar ta fram pojken i dem. De kan stanna vid samma experiment mer än lovligt länge och fnissar nöjt när de kommit på hur det hela fungerar, barnen får vara glada om de får ta del av det roliga.

 Det här med experiment är inte riktigt min grej, det intresserar mig inte så värst, men Noel hade kunnat springa där i flera dagar. En sak som var lite roligt att se var den lilla såpbubbleshowen de har, det gjordes små, stora och JÄTTESTORA bubblor, bubblor i bubblor och lååånga tjocka ormar. Noel var helt fascinerad och frågade bubbelkillen flera gånger om inte han också kunde få prova, men det gick ju tyvärr inte... Och nej, han ska inte göra det hemma.

 Ja det var ju en riktigt lyckad dag och vad som var riktigt jäkla roligt var att jag skulle jobba ett 10 timmars pass igen på natten...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback