Moral = Sensmoral = Dubbelmoral?

   Det gick en Beck-film på tvn igår, jag slötittade samtidigt som jag pluggade ( har lovat mig att plugga som en tok nu under helgerna ) och en sak slog mig, mitt i en scen då ultra sexige Gunwald ( VEM jag frågar VEM hade kommit undan med att heta Gunwald och ändå ses som svensk tv-historias sexigaste karraktär om inte Persbrandts Gunwald, ja herreminjesus säger jag bara ) ska piska skiten ur en intagen hallick, att varenda gång jag ser en scen där en av västvärldens poliser går lite över gränsen, sätter dit den lille jäkla råttan till skurk, så pirrar det till lite i mig, jag gottar mig lite åt det - Ha! Där har du hoppat i galen tunna din hale ål! Trodde du inte va, invaggad i falsk trygghet om den "mesiga" västerländska rättvisan, där gick du bet...
 MEN, är det så att jag ser en film som utspelar sig i låt oss säga Ryssland, Kina, Irak, Colombia och jag ser en polis jävel banka på en stackars oskyldig liten "nästintilltvingad"-kriminell ja då jävlar, då ser jag rött och hela mitt medvetande skriker - - Facist! -Kommunist... din köpte jävel! Du skulle smaka lite på din egen medicin.. Ociviliserade jävlar!

 Skönt att man har sluppit detdär med dubbelmoral.

Kommentarer
Postat av: Marlen

Aj lööööööv Gunwald! Vete sjutton om de inte e namnet på en kommande son;)

2008-12-29 @ 23:35:09
URL: http://wwwfrokenolssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback