Juldagen

   Ja nu är julafton förbi, dagen man har väntat på så himla länge är förbi i ett nafs, som alltid. Jag tycker alltid att det känns lite snöpligt på juldagen, det är lite - Jaha. över denna dagen. Jag tror aldrig att jag har känt att det var skönt att julen är över, känns helt främmande för mig. Men kanske att det är så att allt förberedande med julklappar, pyntande och matfixande är det jag tycker är roligast ut av allt? Men själva julafton är ju också mysig och underbar, det måste sägas.

   Vi firade tillsammans, min lilla familj, här i Stockholm och trots att det inte är här jag skulle välja att fira så blev det bra iaf. Måste säga att jag har en underbar sambo som ansträngde sig till max och var hur underbar som helst under hela dagen trots att han inte tycker om att fira jul överhuvudtaget. Men jag tror att i denna lilla skala så tycker han att det är okej, det är när det blir för mycket av allt som han slår bakut....
 Det enda som är riktigt jäkla jobbigt med julafton är ju efter all den julklappsöppning som Noel har givet sig hän åt så ska ju alla kartonger öppnas, leksaker ska surras loss och allt ska slängas, ja inte leksakerna förstås. Men jag undrar om ni förstår hur förbaskat jäkla fastsurrade leksakerna är i sina kartonger, det är en helvetesgöra utan dess like som tar större delen av kvällen. Lägg sedan till att man har en extremt otålig 5-åring som hoppar och stampar framför en för att ingenting går snabbt nog... men men, allt för att barnen ska vara glad, right folks!

   Måste också säga att jag saknade min underbara familj, storfamiljen så att säga, ingenting är sig riktigt likt på julen när den inte firas med dem. Hoppas ni alla hade en underbar julafton ♥


Kommentarer
Postat av: Marlen

Vad härligt att du hade en mysig jul Emmie. Det är väl lite av "vuxen-världen" att kunna lära sig att njuta av saker som inte alltid är som de "ska" vara. Merit och Anders (och barnen som numera är 13 och 17 men dock BARNEN i mina ögon) firar ju bara var tredje jul med oss och de där två jularna som är emellan känns ju lite halvdana. Men dock så var julafton ändå mycket mysig och julkänslan infann sig även i år. God Fortsättning!

2008-12-25 @ 15:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback