Sov du lilla...

 Ja nu sitter man här igen på jobbet, men nu så är det sista natten och då smakar allt hallon... Är ledig tills på torsdag, fan va gött!
 Det har hänt något med mig och min kropp, något riktigt jäkla bra; jag kan sova som en stock ( så att säga ). Kom hem strax innan nio i förmiddags, hoppade in i duschen, ringde ett samtal och sen "slank" jag ner i sängen och somnade direkt. Klockan vad då 9:15. Vet ni när jag gick upp...? Strax innan 17, när Eddo kom hem. Vilket jävla fucking Hallelulja Moment! Vem trodde att dagen då Emmie faktiskt kan sova bra skulle komma, ja inte jag iaf! Men jag är cynisk, en pessimist ut i fingerspetsarna och TJI på mig... Nu för tiden har jag stunder då jag sover som ett litet barn i mammas trygga famn... aaah det är vackert.




 Ja detta kanske kräver en vidare förklaring; det är nämligen så att jag har haft problem med att sova i ganska många år nu, ja tom när jag var tonåring, mamma köpte sömntabletter till mig på hälsokost-butiken redan då. Men de senaste åren har helt klart varit värst, att skaffa barn gör inga underverk för sömnen precis... ( jaja, inte att jobba natt heller ) Jag har varit ganska så knäckt i perioder över att jag inte kunnat sova, det tär på psyket rejält hos mig!
 Men så förra året i november så var jag hos min läkare ( måste bara säga att jag har världens bästa läkare, ni borde vara avundsjuka så bra är han ) pga av ständiga huvudvärk/migrän som jag har tampats med ännu längre än med sömnproblemen, ja den är ett helt kapitel för sig, och då fick jag utskrivet blodtrycksmedicin det kan hjälpa mot migrän problem. Och vilken mirakelmedicin det har varit för mig! Min huvudvärk har gått från 5-6 ggr/veckan till ca 1 ggr/veckan men jag börjar undra om den har påverkat mig så att jag faktiskt har kunnat sova bättre!? Jag vet inte hur, men jag har sovit mycket bättre sedan jag började med den och det är himmelskt! Kanske är där lite mer harmoni i min kropp och framförallt mitt huvud och att det är det som gör det, ja man kan aldrig veta säkert men bra känns det iaf.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback