Snygga äpplen

 Ja det är inte så länge sedan som Noel lärde sig ordet snygg och nu använder han det hellre än fin eller söt, saker är snygga helt enkelt.
 Och ja häromdagen så handlade jag hem äpplen, de svenska äpplena som kommer nu på hösten är ju helt underbara och har en doft som man gärna har i näsan dagarna i ända...

Ja iaf så har jag haft med äpple nu när jag har hämtat Noel från dagis och vi har ätit vars ett på vägen hem. Noel får ju välja själv. Han vill ha det snygga äpplet säger han, det andra det får jag.
  Jag frågar, - vill du ha äpple Noel?
 - det snygga? är det första han undrar.
 - ja det snygga...
 - ok!
Om ni undrar så är det snygga äpplet det äppel som skiner med en klar röd och gul/grön lyster...
Det är tveksamt om detta äpplet skulle godkännas av Noel, det saknar den rätta lystern, men jag tycker det ser förbaskat gott ut!

 Alltså, när jag sökte efter denna bilden på google ( ja jag söker bilder där, allt för att vara sådär lite speciell ;P ) så sökte jag på ordet äpple. Och jag fick för sörens mer bilder på äppelfodral än jag fick på äpple, äppelfodral... Har vi så lite att sticka och virka här i Sverige att äppelfodral är så på tapeten?! Jaja, jag ska inte säg mer...

Kommentarer
Postat av: Marlen

Asså Hallå! Är jag totalt lost in the woods nu eller... Vad 17 är ett äppelfodral? Är det samma sak som de där "fodralen" i plast som man kan köpa till bananer för att de inte ska mejas i väskan, eller? Ja, har äppelfodral något med stickeri och syeri och göra så förstår jag att jag inte fattar. Min syslöjdsfröken deklarerade klart och tydligt att jag var den sämsta hon mött då jag gick i 8:an. Det födde ett enormt självförtroende...

Herregud vad jag traggar!

2008-08-30 @ 16:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback