OS brons

 Jag kan knappast påstå att jag begriper mig på brottning det minsta, för det gör jag verkligen inte! Men det är ju rent ut sagt för jävligt hur den svenske brottaren Ara Abrahamian blir stulen på en ärlig chans att ta sig till OS-final. Känns helt förlegat och pinsamt att man verkar kunna ha en så korrupt domarkår som brottningen, enligt brottningsexperters uttalande, har. Sen att Abrahamian varit med om något liknande förra OS gör ju knappast saken lättare att smälta...
 Jag förstår hans reaktion, först att han inte tänkte/ville brottas brons-matchen och sen att han slänger sen brons-medalj på mattan efter att ha tagit emot den. Jag tycker fan det är viktigt att vid sådana situationer markera sin ståndpunkt och det gjorde han, han visade dem lika mycket respekt som denna turnering visat honom. Detta är en människa som kämpat för den semifinalen i många många års tid, det är fan inte meningen att ruffel och båg ska ta den ifrån honom. Nä, fy fan säger jag bara, fy fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback