Mörkret



Ja nu börjar det komma tillbaka, det som skingras och lättar upp under sommaren; mörkret.
När jag gick på semester precis i augustis början så var det ljust ute vid denna tiden på morgonen, men nu... Ja visst jag kan svagt skymta en soluppgång men det är inte så mycket mer än så... Det är så trist! Visst jag som mest jobbar natt stör mig inte så mycket på att det inte är ljust på morgonen, men tyvärr så är det inte det på kvällarna heller.
 Men jag tycker att vi  kan genomföra en reform; ni dagarbetare har fått ha sol nu hela tiden på dagarna nu i en herrans massa år medans nattarbetare hinner skymta den någon timme efter sömnen innan mörkret kommer igen på vintern. Så nya vintertiden borde göras så att det är ljust ungefär mellan 14-20, kom igen nu vi lever väl i ett rättvist samhälle. Jag röstar för en mer jämlik vintertid!!

Kommentarer
Postat av: Marlen

Tyvärr kommer jag inte att rösta på ditt förslag vid en eventuell folkomröstning! Kvittar hur rättvist det än må vara! SORRY BABE!

2008-08-24 @ 20:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback