05:20 den 2:a augusti...

 Då ringde min väckarklocka... Jag tycker verkligen inte om att ha en ställd väckarklocka att gå upp efter, det är inte naturligt! Men jag skulle jobba en utav mina extremt få dagpass ( jag jobbar ju till 99% kväll/natt ) och började klockan 07:00. Innan dess skulle det sista av kläder och annat bra-och-ha-grej packas för resan. Klockan 14:00 hade jag nämligen 2 veckors slapp semester i Götene att se framemot  och självklart är man ute i sista stund med förberedelserna...

 På jobbet var det hur soft som helst, det är mest under de första 1-2 timmarna på morgonen som man har att göra där, sen är det minst sagt sporadiskt med arbetsuppgifterna ( men det är ju ganska så skönt när man måste gå upp så förbaskat tidigt... )
 Var ju tvungen att ringa Eddo medan jag "jobbade" för självklart så kommer man på saker som man "bara måste ha med sig" och som han får lägga till i den redan sprängfyllda resväskan, men han är en pärla och ställer alltid upp... =P

 Snabb som en vessla från jobbet var man så snart "kvällspersonalen" kom strax innan 14, tåget skulle gå 15:07 och jag hade biljetter att hämta ut och en res-massäck att fixa. Eddo han hade messat mig beställningsnr till sj-biljetterna och jag börjar knappa in i "hämta-ut"-automaten på centralen; En stor fet ruta med texten "Fel beställningnummer" kommer upp.
 Hmm, dubbelkollar med messet, allt stämmer. Jaja, men jag skriver om det igen, kaanske gjorde jag fel fast att jag dubbelkollat, trippelkollat och kvadrupelkollat; det har ju hänt förr, om jag säger så...
 
Fortfarande fel... gulp
 Ringer Eddo ( som är halvvägs in i hissen med Noel och min stora feta resväska )
 - Alltså, beställningnr stämmer inte.......
- Va, jaha ( bakgrunden "Noel kom in här igen.. jo kom" Eddo något frustrerad )
- Ja, du måste kolla mailet om du verkligen skrivit rätt.
- Suck, jaja vänta lite.. Bmc.... jo men det stämmer...
Jag börjar råsvettas, tittar på klockan som helt plötsligt tar 1 minutshopp som värsta häcklöparen, aaah nu måste jag prata med kundservice och där är smockat med folk, fan fan fan, FITTA också.. kommer aldrig hinna alltså
- Alltså, du har väl testat om nollan ska vara ett O va, kläcker Eddo ur sig då.
- Hihi, fånar jag ur mig, nä det har jag ju inte...
- Hmm, ok, Eddo idiotförklarar...

 Resan gick bra... Noel blir bara lättare och lättare att resa med för var gång, kan ju ha med och göra att han blir äldre, men vad vet jag jag är bara hans mamma ;P

 Lilla söta underbara Elin hämtade mig och Noel på Skövde station i vanlig ordning och jag styrde bilen mot Götene kommun...

 
Väl framme så väntade mina päron, Elins svärföräldrar Mia och Johnny, hunden Fanny, Elins kära söta sambo Fredrik och sist men absolut inte minst potatisgratäng med sallad och nygrillad flintastek. Hur skönt som helst...

 Efter många drucken öl så åkte alla päron och kvar var jag, Elin och Noel ( Fredrik gick och la sig i lagom blöjbarns-tid ), både Elin och jag tyckte det kändes som att klockan var halv ett medan den i själva verket bara var strax innan 23. Noel somnade framför tv:n och jag läste lite bok sen slocknade jag också... Vad Elin gjorde vette faan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback